Загальна кількість електробусів у Польщі майже в чотири рази більше, ніж на кінець 2019 року

Поділитися

До середини 2022 року 64 польські компанії громадського транспорту матимуть у своєму парку електробуси. У найближчі місяці загальна кількість електронних автобусів у Польщі становитиме майже 850 – майже в чотири рази більше, ніж на кінець 2019 року, – йдеться в останньому випуску циклічного звіту Польської асоціації альтернативних видів палива (PSPA)». Польський EV Outlook 2022».

За даними Торгово-промислової палати міського транспорту (IGKM), яка є одним із контент-партнерів «Polish EV Outlook 2022», станом на 31 грудня 2021 року в містах Польщі працювало 615 електробусів. Це майже 5,2% від усього парку міських автобусів у Польщі.

Найбільший автопарк, який складається з 160 електронних автобусів, знаходиться в розпорядженні MZA Warsaw. Машини з нульовими викидами становлять майже 11% столичного автопарку. На наступних місцях йдуть такі підприємства, як MPK Kraków (79 позицій, 13,7% автопарку), MPK Poznań (59 позицій, 18,3%), PKM Jaworzno (44 позицій, 62,9% — це найвища відсоткова частка в Польщі серед підприємства, що мають не менше 3 електронних автобусів) та MZK Zielona Góra (43 позиції, 48,3%). Громадський транспорт з нульовими викидами – як і інші сфери електромобільності в Польщі – зосереджений насамперед у найбільших містах.

Більше половини (54,1%) усіх електробусів, зареєстрованих у Польщі (333), є частиною парків, які курсують у деяких містах із понад 300 тис. мешканців, тобто у Варшаві, Кракові, Познані, Щецині, Бидгощі та Любліні. У окремих міських центрах з понад 150 тис. до 300 тис жителів (Катовіце, Ченстохова, Радом, Сосновець, Жешув, Глівіце) їздять 83 таких транспортних засоби (13,5% автопарку в Польщі). Електричні автобуси доступні лише 3 польським компаніям громадського транспорту, які базуються в муніципалітетах із населенням 100 000 осіб. до 150 тис жителів (Зєлона, Гура, Влоцлавек, Тихи). Їхній автопарк має загалом 48 електронних автобусів (7,8% парку таких транспортних засобів у Польщі), з яких аж 43 у Зеленій Гурі. Проте ми спостерігаємо тенденцію замовлення транспортних засобів з нульовими викидами також у менших муніципалітетах, не обтяжений зобов’язаннями, що випливають із Закону про електромобільність. Це ефект доступності підтримки з державних коштів, – каже Ян Вішнєвський, директор Дослідницько-аналітичного центру PSPA.

За даними IGKM, незважаючи на значний розвиток електромобільності в громадському транспорті, не можна забувати, що це дорогий процес. Зростання витрат, включаючи електроенергію, ставить операторів громадського транспорту в дуже складну економічну ситуацію, в той час, коли наслідки пандемічної кризи все ще відчуваються.

В умовах серйозної кризи державних фінансів ми дуже стурбовані підприємствами громадського транспорту. Чим менше місто, тим гірші наслідки дефіциту бюджету для функціонування мережі громадського транспорту. Ми повинні пам’ятати про це, особливо при впровадженні нових технологій, зокрема електробусів, – каже Марцін Жабіцкі, директор з розвитку Торгово-промислової палати міського транспорту.

Наприкінці минулого року 233 електробуси чекали на поставку до автопарків польських операторів. Ними отримають 36 підприємств, які працюють у сфері колективного громадського транспорту. Найбільша кількість автобусів з нульовими викидами піде до автопарків PKA Gdynia (24), MZK Gliwice та MPK Łódź (по 17), PKM Gliwice (16) та MPK Wrocław 11. На електронний автобус чекають аж 22 оператори. поставки раніше не мали автомобілів з нульовими викидами. Підприємства з міст з 300 тис. до 1 млн. жителів (Лодзь, Люблін, Вроцлав, Гданськ, Щецин) буде доставлено 42 замовлені електронні автобуси (18% усіх замовлених транспортних засобів). Автопарки підприємств, що базуються в муніципалітетах 150 000 осіб до 300 тис мешканців (Катовіце, Ченстохова, Гдиня, Радом, Торунь, Сосновець, Глівіце) отримає 72 автобуси з нульовим викидом (31% усіх замовлених транспортних засобів). Польські компанії громадського транспорту, що базуються в містах із населенням 100 000 осіб до 150 тис жителі (Зєлона, Гура, Ополе, Гожув-Велькопольський) уклали або мають намір укласти контракт на 21 електронний автобус (9% від усіх замовлених транспортних засобів).

Польська політика підтримки електромобільності у сфері колективного громадського транспорту дає відчутні результати, що веде до синергії між заводами в нашій країні, постачальниками електронних автобусів, які створюють постачання (представленими, серед інших, такими компаніями, як Solaris, Volvo або MAN) та зарядної інфраструктури, а також отримувачів цих транспортних засобів, органів місцевого самоврядування та установ, які надають фінансову підтримку, зокрема Національного фонду охорони навколишнього природного середовища та водного господарства, який запустив програму «Зелений громадський транспорт», яка користується великою популярністю. В результаті ми стали не лише європейським експортним центром електробусів, а й одним із лідерів за розвитком електрифікованого автопарку в органах місцевого самоврядування. У 2021 році ми посіли 5 місце в Європі за кількістю новозареєстрованих електронних автобусів, і нас обігнали лише такі країни, як Данія, Франція, Великобританія та Німеччина. Є багато ознак того, що цього року Польща зміцнить свої позиції в цьому рейтингу, — каже Мацей Мазур, керуючий директор PSPA.

Джерло: https://www.motofakty.pl/