Хто вбив Український єлектромобіль?

Поділитися

Автор: Jacek Fior

Це був 2016 рік, і ми всі були п’яні від революції електромобілів у світі, сподіваючись, що ця тенденція прийде і в Польщу. Разом з CleanTechnica та групою друзів — звичайно, ентузіастами електромобілів — ми організували серію заходів під назвою Cleantech Revolution Tour . Я відповідав за той, який відбувся у Вроцлаві, Польща. Тоді я вперше зустрів Анну та Арсенія з України, подружню пару, яка просто мала сподобатися з першого погляду.

Правду кажучи, на той момент я був якомога необізнаний про Україну та її зусилля з електромобілем. Я зробив домашнє завдання і був вражений, дізнавшись, наскільки динамічно країна просуває програму електронної мобільності. Щодо Анни та Арсенія, то вони були обличчям української революції. Арсеній – інженер, талановитий майстер, який буквально вміє робити речі, які працюють (про це згодом), ініціатор створення Української асоціації електромобілів та її президент у 2016 році. І, звісно, ​​Арсеній схожий на Ілона Маска, та навіть якщо на картинках цього не видно, повірте, це помітніше при зустрічі з Арсенієм наживо.

Анна – активістка електричної України, яка підтримує численні ініціативи, програми та заходи, спрямовані на розвиток екологічно чистого транспорту. Разом вони створили компанію, яка імпортує електромобілі та автобуси в Україну, а також виготовляє власні адаптери та зарядні станції. Так, я був вражений, коли зустрів їх, і був абсолютно зачарований їх характерами.

Після нашої першої зустрічі у Вроцлаві мене запросили виступити на одній із подій EVIM у Києві навесні 2017 року. Конференцію організували Денис Радюк та низка чудових українських людей, які були більш ніж ранніми адептами. Вони були життям і душею української електронної мобільності. Разом із другом по електромобілю, Кубою (його ви, можливо, пам’ятаєте з кількох статей CleanTechnica ), ми приземлилися в Києві і були доставлені до готелю на електричному таксі — одному з багатьох Nissan LEAF у компанії, що займається повністю електричним таксі. У Києві. У 2017 р. Варто зауважити: у нас тоді в Польщі не було компаній електротаксі.

Польська делегація була великою, а також включала Адама Глонда, власника Rawicom ; Пьотр Вельгус, редактор журналу Manager Floty ; та Олександра та Лукаш Яня, власники компанії Fleet Mobility . Ми всі були там, щоб пропагувати електричний транспорт і сучасні рішення MaaS (мобільність як послуга) — хоча насправді ми бачили там більше електромобілів на дорогах, ніж у Польщі, високий рівень поінформованості про електротранспорт і надвисоку мотивацію бути незалежно від російського викопного палива, про що мені розповіли кілька українських учасників конференції. Тоді я не до кінця цього розумів.

На другий день Анна та Арсеній покаталися зі мною та з Кубою, показавши нам найкраще в Києві, але здебільшого провели екскурсію по їхньому електричному королівству. Нам показали електромобілі з Китаю, які вони імпортують в Україну. У невеликому гаражі в маленькому дворику Арсеній показав нам зарядну станцію, побудовану з … серверів, і ще одну з потужністю 50 кВт, яка виглядає так само розумно, як будь-яка станція ABB, яку можна знайти в Польщі.

Після цього ми пішли на велике виробництво, яке колись було збройовим заводом, де Арсеній орендував приміщення і виготовляв акумуляторні елементи, системи керування батареями та інше, чого я навіть не розумів. У маленькому офісі ми розмовляли і сміялися, ділилися баченнями електричного майбутнього. У середині цього Арсеній показав нам папку з щільного паперу, яка, як виявилося, містила проект електричного позашляховика, схожого на Polaris RZR PRO XP 4, з усіма технічними кресленнями, специфікаціями та візуалізації. Найдивовижніше в тому, як Арсеній показував нам усі ці проекти, ніби це звичайні речі, якими ти займаєшся у вільний час, чим похвалитися. Мені це в ньому сподобалося.

Я ділюся з вами всіма цими спогадами, щоб допомогти вам, глобальним читачам, зрозуміти, що все минуло. Зникла українська електрична мрія. З 2016 року ми зустрічалися з Анною на кількох заходах EV. Усі ці роки ми обмінювалися ідеями, жартами та побажаннями. Після 24 лютого я написав їй та іншим українським друзям, щоб запитати, як вони там, і запропонував підтримку тут, у Польщі. Анна розривалася між тим, щоб залишитися і піти. Через два тижні я отримав її повідомлення про те, що вони тікають до Польщі разом з її невіскою та їхніми п’ятьма дітьми. Їм знадобилося житло на кілька днів у Катовіце, поки вони чекали рейсу до Іспанії, щоб зустріти її старшу дочку.

Коли я був у відрядженні в Данії, я коротко зателефонував до Кубі, який живе в районі Катовіце, і він швидко організував для Анни місце проживання у його свекра та перевезення з кордону (куди вони пройшли останні 20 км). Через кілька днів я нарешті зустрів Анну, відвозячи її сім’ю в аеропорт. Я емоційний і вразливий. Я намагався не заплакати, ласкаво обійнявши Анну й дивлячись їй у обличчя. Я позбавлю вас драматизму її розповіді про попередні тижні.

Можу сказати, що Арсеній, звісно, ​​перебуває в Україні, і він є заступником начальника відділу постачання в південному Києві. Анна досі координує поставки в Польщу, Німеччину та інші країни, а вантажівки з України постійно приїжджають за цим товаром. Вони ще не знають, чи буде їм куди повернутися.

Зусилля Анни, Арсенія, Дениса, Назара (засновника Go To-U ) та багатьох інших ентузіастів електромобілів в Україні були зруйновані 24 лютого 2022 року російськими загарбниками. Українська інфраструктура, міста та автомобілі є жертвами безжального, бездумного, випадкового знищення варварської російської армії. Проте я хочу прояснити – це тимчасово. Україна переможе, тому що її люди – найжорсткіші та найрішучіші бійці, яких я коли-небудь зустрічав. GM не вдалося вбити електромобіль. росія зазнає невдачі в спробі вбити український електромобіль. І всі ми можемо допомогти Україні перемогти, чинячи тиск на політиків, роблячи внесок у великі та малі збори коштів , збираючи товари для України, або просто даючи їм зрозуміти, що ми тут для них. Це все має значення. Не будь байдужим.

Джерло: https://cleantechnica.com/

Слава Україні!

від редакції elcarsnews