Renault Zoe. Уся правда від власника.

Поділитися

Сайт Elcars у 2018 році узяв інтерв’ю у Олексія Протаса, який є власником електромобіля Renault Zoe. Ми дізналися всю правду про використання цього електромобіля взимку.

ЕС: Доброго дня Олексію! Що вплинуло на ухвалення рішення про покупку Renault Zoe?
ОП: Часто брав цю модель в каршерингу (Ніцца), економічний фактор за підсумками експлуатації дизельного авто в режимі великих пробігів, та звичайно ж екологія.

ЕС: Як давно ви використовуєте цей автомобіль?
ОП: З 2015-го епізодично (Франція, гори), з травня 2018 року свій, батарея адаптована від Ніссан Ліф.

ЕС: Які сильні сторони цього електромобіля ви собі відзначили?
ОП: 1. Потужна вбудована зарядка, що дозволяє порівняно швидко заряджатися на «дешевій» інфраструктурі. 2. Тепловий насос, що сильно заощаджує енергію взимку. 3. Одні з найкращих у класі показники економічності (на рівні з Ioniq).

ЕС: А які слабкі сторони ви могли б відзначити?
ОП: 1. Немає комбо-зарядки. 2. Незручна форма задніх дверей, пасажири часто б’ються головою. 3. Проблеми із покупкою б.у. т.я. найчастіше батарея прив’язана до договору оренди.

.

ЕС: Які особливості їзди взимку? Як вам піч взимку? Кондиціонер влітку? Наскільки це впливає на запас ходу?
ОП: З головного, БМС обмежує потужність заряду при негативних температурах, тому зарядка стає набагато довшою, так само це змінює патерн використання, вигідніше наїздити та розігріти струмом батарею і вже тоді відразу заряджати. Піч до -10° працює в режимі теплового насоса з 150-300% ефективністю (3 кВт тепла в обмін на 1-2 кВт витрат). Нижче включається теплоелементи, але вони не дуже потужні (якщо не нордична комплектація). Загалом пічка-кондиціонер беруть близько 10-15% витрати у мене в нормі, але якщо стояти в пробці, то частка зростатиме (бо витрати рахуються на кілометри). Зараз з літнього 11 кВтг на 100 км виріс до 14 кВтг (але точно не впевнений, так як не калібрували датчик струму, але порядок має бути вірним). Однак не вся різниця в печі, частина ще в внутрішньому опорі батареї, що збільшується.

ЕС: Як ви оцінюєте ходову якість узимку?
ОП: Ходові якості взимку відмінні через велику масу, приблизно як з дизелем.

ЕС: Наскільки взимку впливає завантаження електромобіля, як він поводиться завантажений?
ОП: При завантаженні взимку не можу сказати, влітку різниця між порожньою та повною машиною близько 10%, за відчуттями, але складно відокремити ефекти, що впливають на витрати.

ЕС: Чи збільшується час зарядки взимку?
ОП: Батарея на холоді заряджається до 4-х разів повільніше. Однак при заряджанні вона прогрівається і згодом заряд прискорюється. На північних версіях передбачений передпрогрів.

ЕС: Як відрізняється запас ходу зима/літо, з урахуванням печі, фар?
ОП: Я сказав би, що очікуваний пробіг падатиме в 1.5 рази в середньому, але дуже залежить від умов. Багато ефектів, невидимі на ДВЗ дають великий вплив, наприклад, мокра дорога збільшує опір руху, в дощ і сльоту більше витрата. Фари не впливають взагалі ніяк, година роботи фар це 1 км виходячи з витрати (110-150 Втч на км).

ЕС: Чи є такі проблеми, як вологість у салоні, запотівання скла?
ОП: Не помічав таких проблем. Скло під час руху швидко запотіває, але будь-яка конфігурація обдування навіть на мінімальній швидкості швидко все виправляє.

ЕС: У мороз, якщо не використовувати електромобіль, так би мовити в режимі сну, запас ходу змінюється чи ні?
ОП: Не можу сказати, не пробував. Саморозряд літій-іонних батарей повинен бути мінімальним, але небажане глибоке заморожування тривалий час, особливо на малих рівнях заряду, але це питання більше до фахівців.

ЕС: Дякую! Гарного дня!
ОП: Навзаєм.

Олександр Пристромко
Фото взято із вільних джерел