Війна в Україні зупинила ланцюжки поставок електромобілів

Поділитися

Автор: Carrie Hampel (www.electrive.com)

російське вторгнення в Україну має руйнівний вплив на місцеве населення, а також впливає на глобальні ланцюги поставок. Відсутні деталі зупиняють складальні лінії в Німеччині, Великобританії та Чехії.

Цю статтю оновлено. Будь ласка, продовжуйте читати нижче.

Volkswagen відчув наслідки конфлікту майже відразу, коли запчастини, виготовлені в Україні, не змогли доставити. Через кілька днів після початку військових дій VW оголосив, що виробництво на заводі MEB у Цвікау буде припинено з цього вівторка – спочатку до п’ятниці. Виробництво MEB у Дрездені також буде припинено з середи по п’ятницю. Крім усього іншого, німецькому автовиробнику потрібні джгути електрокабелів від постачальників в Україні.

На цей період Volkswagen віддасть співробітників на скорочену роботу. Як буде далі на двох німецьких заводах у Саксонії, ще вивчають. Поки що ситуація анітрохи не пом’якшилась.

В іншому місці у Volkswagen чеська дочірня компанія VW Skoda також змушена скоротити виробництво через «критичну нестачу» деталей з України. Позашляховик MEB Enyaq виробляється на головному заводі в Млада-Болеславі і не може бути завершений. На звичайній повній потужності тут виготовляють трохи більше 300 автомобілів Enyaq та Enyaq Couapé на день, тоді як завод у Цвікау зазвичай виробляє понад 1200 автомобілів на день.

У західній Україні контрактний виробник Eurocar також створює деякі серії двигунів внутрішнього згоряння, але виробництво було припинено. Skoda каже, що у Чехії працює понад 600 українських працівників. Тепер вони мають бути підтримані житлом та медичним обслуговуванням (також для їхніх родичів) або поданням віз.

У росії Skoda все ще може підтримувати виробництво на двох своїх заводах, але виробництву, очевидно, перешкоджають санкції Заходу за вторгнення росії в Україну. росія також була другим за величиною ринком Skoda у 2021 році, де продано понад 90 000 автомобілів. Україна також була великим ринком для Skoda. У компанії повідомили, що «Стратегія збуту в росії та Україні зараз є предметом інтенсивних дискусій. З огляду на останні події, можна очікувати зниження продажів як в Україні, так і в росії». .

Хоча виробництво Volkswagen вже постраждало, інші виробники ще мають достатньо деталей на кілька днів, але ненадовго. Дочірня компанія BMW Mini оголосила, що закриє свій головний завод в Оксфорді у Великобританії на весь наступний тиждень. Там же виготовляють електричний Mini Cooper SE, але, як повідомляє BBC, постраждали всі моделі, виготовлені в Оксфорді – виробництво буде припинено «на всі зміни» з 7 по 11 березня.

У BMW / Mini не сказали, яких саме компонентів у Mini не вистачає, сказавши лише, що вони контактували з постачальниками та дуже уважно стежили за ситуацією.

Тим часом Volkswagen створив спеціальну групу, щоб оцінити подальші можливі наслідки для ланцюга поставок.

Оновлення від 2 березня 2022 року
У BMW виробництво автомобілів у Мюнхені (i4) та в Дінгольфінгу (iX) буде припинено найближчого тижня. За словами прес-секретаря, у Лейпцигу (i3) також знадобляться коригування виробничих змін.

Тим часом Porsche призупиняє виробництво автомобілів на своєму заводі в Лейпцигу до кінця наступного тижня. Panamera PHEV стосується електромобілів. У Штутгарт-Цуффенхаузен, де будується Taycan, на цьому тижні виробництво буде підтримуватися поки що.

Оновлення 07 березня 2022 року
Audi заморозила замовлення на свої підключаються гібриди. «Через хороший попит та деякі обмеження, викликані ситуацією з поставками, обсяг виробництва моделей Audi PHEV наразі вичерпаний до 2022 року», – пояснив представник Audi. Мета – гарантувати надійне планування.

При цьому Audi посилається на напівпровідники та незрозумілу ситуацію щодо субсидій на екологічний бонус з 2023 року, а також заперечує зв’язок з українською війною, коли їх запитують. Процитували дилерів, що «війна, безумовно, ускладнює ситуацію з постачанням».

Volkswagen також підтвердив, що на заводах VW у Цвікау та Дрездені не будуть випускатися електромобілі принаймні до 18 березня. Через війну в Україні запчастини все ще відсутні, тому Volkswagen змушений призупинити виробництво ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron (і Sportback), а також Cupra Born for ще два тижні. Як пояснив речник, скорочена робота триватиме до 18 березня.

На заводах VW у Саксонії, однак, постраждає лише виробництво моделей MEB, оскільки джгути для них відсутні у постачальника Leoni, який виробляє їх на двох заводах у Західній Україні. Виробництво двигунів у Хемніці та виробництво кузовів для Bentley та Lamborghini в Цвікау, з іншого боку, триває без короткочасних робіт.

Оновлення 07 березня 2022 року
Audi заморозила замовлення на свої підключаються гібриди. «Через хороший попит та деякі обмеження, викликані ситуацією з поставками, обсяг виробництва моделей Audi PHEV наразі вичерпаний до 2022 року», – пояснив представник Audi. Мета – гарантувати надійне планування.

При цьому Audi посилається на напівпровідники та незрозумілу ситуацію щодо субсидій на екологічний бонус з 2023 року, а також заперечує зв’язок з українською війною, коли їх запитують. Процитували дилерів, що «війна, безумовно, ускладнює ситуацію з постачанням».

Volkswagen також підтвердив, що на заводах VW у Цвікау та Дрездені не будуть випускатися електромобілі принаймні до 18 березня. Через війну в Україні запчастини все ще відсутні, тому Volkswagen змушений призупинити виробництво ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron (і Sportback), а також Cupra Born for ще два тижні. Як пояснив речник, скорочена робота триватиме до 18 березня.

На заводах VW у Саксонії, однак, постраждає лише виробництво моделей MEB, оскільки джгути для них відсутні у постачальника Leoni, який виробляє їх на двох заводах у Західній Україні. Виробництво двигунів у Хемніці та виробництво кузовів для Bentley та Lamborghini в Цвікау, з іншого боку, триває без короткочасних робіт.

Оновлення 08 березня 2022 року
Після Audi, Volkswagen також заморозив замовлення на підключаються гібриди. «Через збільшення кількості замовлень на гібридні моделі плагіна в усьому світі, все ще погане постачання напівпровідників та особливо критичну ситуацію в Україні, тимчасової зупинки замовлення не уникнути», – йдеться у листі, надісланому дилерам.

Оновлення 09 березня 2022 року
Після того, як Porsche спочатку торкнувся лише Лейпцизького заводу, тепер автовиробник також змушений припинити виробництво електромобіля Taycan на своєму головному заводі в Цуффенхаузені. Причина – відсутність запчастин з України, які неможливо доставити через війну. Як зазначив речник, виробництво Taycan було зупинено в середу вдень (9 березня). Виробництво призупинено до кінця наступного тижня – 18 березня. Це означає, що 200 Taycan не можна побудувати за день.

Проте ситуація із постачанням для заводу в Лейпцигу (включаючи Panamera e-Hybrid) покращилася. Виробництво планується відновити там найближчого тижня зі скороченням операцій.

Оновлення 10 березня 2022 року
Ситуація з поставками, схоже, покращується: не лише для Porsche в Лейпцигу, але й BMW оголосила, що наступного тижня поступово відновить виробництво на своїх заводах у Мюнхені (наприклад, i4) та Дінгольфінг (наприклад, iX). Наступного тижня, з 21 березня, виробництво відновиться у звичайному режимі. Невідомо, яким чином BMW планує компенсувати відсутні джгути проводів.

У Регенсбурзі та Лейпцигу цього тижня виробництво працює в одну зміну, а з наступного тижня повернеться до нормального режиму роботи з двома змінами. Виробництво міні в Оксфорді буде призупинено протягом наступних двох тижнів.

Однак мюнхенська компанія поки не хоче давати все ясно: за словами BMW, ситуація залишається нестабільною, війна в Україні та відомі складні поставки напівпровідників можуть «призвести до подальшого коригування виробництва на наших заводах».

Джерла: carscoopcarscoops.comautomobilwoche.deautomobilwoche.deautomobilwoche.dereuters.comreuters.com