Koenigsegg представляє електропривід потужністю 250 кВт

Поділитися

Шведський виробник спортивних автомобілів Koenigsegg представив електродвигун власної розробки, а також електропривод. Електродвигун Quark розвиває потужність 250 кВт і момент, що крутить, до 600 Нм при вазі всього 30 кг.

Koenigsegg описує компонування системи електроприводу як технологію Raxial Flux, тобто поєднання двигуна з осьовим і радіальним потоками. Підхід з осьовим потоком, що широко використовується в сучасних електродвигунах, в якому магнітне поле статора тече паралельно осі обертання, забезпечує високий момент, що крутить. Топологія радіального потоку (магнітне поле статора тече радіально) збільшує питому потужність.

Двигуни з радіальним потоком ще дуже рідкісні; такий мотор використовувався, наприклад, у гібридній системі LaFerrari. Минулого року Mercedes придбав британського фахівця з електронних двигунів Yasa і планує збирати двигуни з радіальним потоком, розроблені Yasa, для свого нового високопродуктивного електромобіля на заводі в Берліні-Марієнфельді.

Коментуючи підхід «Raxial Flux», Кенігсегг заявляє, що ця топологія пропонує «найкраще в галузі співвідношення крутного моменту до потужності та ваги». «Quark призначений для підтримки низькошвидкісного діапазону Gemera там, де він вам потрібен, для жорсткого прискорення», — говорить Драгос-Михай Постаріу, менеджер з проектування електродвигунів у Koenigsegg. Він додає, що двигун внутрішнього згоряння Gemera орієнтований на діапазон високих швидкостей. «Що це означає з точки зору продуктивності для Gemera, так це великий стрибок потужності, за яким слідує безперервний стрибок швидкості до 400 км/год без втрат крутного моменту або потужності».

Щоб зменшити вагу, вал виготовлений із сталі 300M, яка добре відома в автоспорті та аерокосмічній галузі, а ротор виготовлений із вуглецевого волокна. За словами менеджера розвитку Андраша Секелі, пряме охолодження було обрано з міркувань ефективності та компактності. За його словами, без спеціальних функцій для Gemera можлива вага навіть у 28 кілограмів.

Назва Кварк натякає на кварки елементарних частинок. Це єдині частинки, на які діють всі чотири фундаментальні сили (електромагнетизм, гравітація, сильна взаємодія та слабка взаємодія). «З огляду на те, що це також пов’язано з таємницею магнетизму, назва Quark добре підходить для нової конструкції електродвигуна», — написала компанія. У ньому йдеться, що для двигуна основи магнетизму, матеріалів, охолодження та пакування розглядалися по-новому, а не відповідно до норм.

Електродвигун Quark

Крістіан фон Кенігсегг, генеральний директор та засновник автовиробника, підкреслює взаємозв’язок крутного моменту, швидкості, потужності та ваги. «Це означає, що при використанні Quark в таких додатках, як морські, авіаційні або VTOL, немає необхідності в знижувальній трансмісії, натомість може бути досягнута пряма передача, оскільки кількість обертів двигуна прямо від початку» — каже генеральний директор. «Невеликі високооборотні двигуни можуть мати більш високе відношення пікової потужності до ваги, але в більшості додатків їм потрібні трансмісії, щоб досягти бажаних вихідних оборотів і моменту, що крутить, що призводить до втрат енергії і збільшення ваги і складності для виконання тієї ж роботи. Таким чином, будь-яка перевага у розмірі втрачається».

Хоча компанія також розглядає інші варіанти використання, як уже згадувалося, її основна увага приділяється високопродуктивним спортивним автомобілям. Для цього Koenigsegg об’єднав два електроприводи разом із інвертором та планетарною коробкою передач, щоб створити силовий привід з вектором крутного моменту EV під назвою Terrier. Інвертор, названий Девідом, є шестифазним інвертором, який може незалежно живити кожен двигун Quark з трьома фазами. Koenigsegg Gemera, перший чотиримісний автомобіль виробника, використовує три електроприводи як частину приводу гібридної системи. Особливістю є те, що двигун внутрішнього згоряння потужністю близько 450 кВт також не має коробки передач – у нижньому діапазоні обертів його беруть він електродвигуни.